Layakkah Najib yang angkuh dan sombong menjadi Perdana Menteri


Hanya kerajaan Barisan Nasional sahaja yang boleh menjamin negara kita aman”
Najib yang angkuh berucap di Bukit Payong.


Pemimpin UMNO/Barisan Nasional tidak serik-serik dengan segala bala dan tragedi yang telah melanda negara. Dua minggu yang lalu, MCA telah dilanda oleh krisis skandal seks dan selapas itu, pemimpin utama MIC Johor telah ditembak mati.

Namun dari kedua-dua tragedi yang telah berlaku kepada komponen utama BN itu tidak langsung diambil pengajaran dan iktibar kepada pemimpin nombor dua UMNO. Dengan sombong dan angkuh Dato’ Seri Najib Razak berkata ‘Hanya kerajaan Barisan Nasional sahaja yang boleh menjamin negara kita aman, negara kita makmur’.

Benarkah begitu? Benarkah Malaysia selamat? Sudah masuk hari ke lima Sharlini hilang, belum dengar khabar berita. Rakyat takut dan tidak sanggup lagi, sebuah beg pula akan dijumpai dengan ‘mayat’ didalamnya. Sebelum Nurin, empat orang kanak-kanak hilang. CHia -10 tahun, Harirawati -10 tahun, Ang May – 9 tahun dan Tin Song – 7 tahun, tidak ditemui sehingga. Ibu bapa kini benar-benar berasa cukup takut. Setiap detik dan saat berfikir, apakah anak-anak selamat ke sekolah? Apakah anak-anak akan selamat pulang selepas membeli belah? Apakah anak-anak akan seamat, walaupun dalam jarak 500 meter dari rumah sendiri!

Benarkah UMNO/BN menjamin keselamatan? Sedang kadar jenayah terus meningkat dan membimbangkan pemimpin UMNO yang lain termasuk Perdana Menteri. Setiap hari ada saja jumpaan baru, mayat yang reput, dibunuh dan dibuang. Kes rogol meningkat, rompak, samun, curi dan pelbagai kes jenayah menunjukkan kita bahawa Malaysia tidak lagi negara yang selamat. Siapakah yang memerintah Malaysia sekarang?

Jelas UMNO/BN sudah bankrap. Membeli jiwa raga rakyat dengan sogokan dan rasuah. Memaksa rakyat tunduk kepada kezaliman mereka dengan undang-undang dan kekuasaan. Menipu dengan pelbagai akta, yang menyekat rakyat bawahan mendapat fakta kebenaran.

Najib juga telah memutarbelitkan fakta. Mengaitkan pembangkang dengan HINDRAF dengan tujuan untuk menakut-nakutkan rakyat malah terang-terangan membuat ugutan secara terbuka. Mengugut untuk mengambil tindakan dengan menggunakan ‘kuasa’ pemerintahan kepada siapa sahaja yang mengancam kedudukan UMNO/BN.

Sengaja dalam ucapan Najib, mengolah perkataan-perkataannya, menggambarkan kepada kepada rakyat Terengganu bahawa Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abd Hadi Awang dan Ketua Umum PKR, turun berdemonstrasi bersama-sama HINDRAF. Hodohnya perangai Najib !

Najib telah membunyikan loceng pilihanraya untuk kita semua, khususnya di Terengganu. Kempen awal, diluar waktu pembubaran parlimen, yang bermula di Bukit Payong minggu lalu memberikan isyarat kepada semua petugas BA dan pendokong demokrasi, bahawa pilihanraya umum ke 12 adalah terlalu hampir. Isyarat Najib, melalui ucapannya juga, memberi amaran bahawa PRU 12 akan berlangsung adalah lebih teruk dari mana-mana pilihanraya yang lalu.

Justeru itu, setiap jentera pilihanraya mestilah benar-benar kemas dan kita semua perlu bersiap sedia menghadapi apa jua kemungkinan ‘terburuk’ yang mungkin mendatang.



Dengar ucapan Najib yang angkuh dan sombong

Atau klik disini

Ulasan

Ruslan Mamat berkata…
Sekarang Najib memegang jawatan TPM, banyak harta sudah dia bolot. Beli kapal selam 2nd hand, dia suruh orang TLDM sapu cat. Biar nampak baru. Kapal selam 2nd hand....tapi beli dengan harga baru. Berbillion 'tu. Berapa komisyen Najib dapat???
Belum lagi kita 'berbicara' soal pompuan Monggol yang kena bom.....
Kata teman Najib yang juga orang politik.....kalaulah Najib naik jadi PM......silap-silap Malaysia pun 'kena gadai'.
Seperti kata Najib.....hanya BN yang boleh 'menjamin' kestabilan negara kita. Memanglah stabil.....tapi segala harta dia negara sapu bersih.