PKR dan PAS Selangor akan Bergabung Tenaga Memastikan Kemenangan P.036


Kuala Terengganu - Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Selangor akan bergabung dengan PAS Selangor untuk turun membantu PAS Terengganu memenangi Pilihanraya Kecil P.036 Parlimen Kuala Terengganu.


Setiausaha PAS Terengganu, Hj Yahaya Ali berkata beliau telah menerima kunjungan Setiausaha PKR Selangor, YB Amirudin Shari yang datang untuk menyatakan sokongan dan berbincang beberapa perkara asas.

Menurut beliau antara perkara penting adalah PKR Selangor bersetuju bergabung dengan PAS negri Selangor, bersama-sama untuk menyelaraskan program, sebelum datang ke Kuala Terengganu.

Amirudin ketika ditemui kelmarin di Kuala Terengganu mengesahkan telah berbincang dengan beberapa pihak termasuk Perhubungan Keadilan Negeri Terengganu dan juga Jentera PAS Terengganu bagi melicinkan usaha menurunkan para petugas PKR Selangor di Kuala Terengganu.

http://buletinonline.net/images/berita15/smn03-yb%20amirudin.jpgMenurutnya yang paling penting buat masa ini bagi kerja-kerja persiapan menghadapi Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu adalah penyelarasan diantara parti-parti komponen Pakatan Rakyat.

Katanya peranan PKR Selangor adalah untuk menyokong dan membantu (support) ruang-ruang kerja yang mungkin tertinggal oleh jentera pilihanraya PAS Terengganu dan Kuala Terengganu.

(Gambar - rombongan PKR Selangor mendengar sesutau yang diperkatan oleh YB Wahid Endut di pejabat Perhubungan PAS Kelmarin)

”Fungsi kita (PKR Selangor) dan jenteranya adalah untuk (support) menyokong ruang-ruang yang tertinggal, untuk memastikan kemenangan,


”Menteri Besar sendiri setuju untuk hadir pada 6hb (hari penamaan calun) untuk menunjukkan sokongan penuh kita dan beberapa hari lagi yang masih belum di tetapkan,”kata beliau.

Sehubungan itu, beliau berkata PKR Selangor akan menumpukan kerja dan memastikan setiap rumah di Dun Ladang dan beberapa kawasan pengundi Cina di Dun Bandar dapat dilawati.

”kita (PKR Selangor) akan tumpukan setiap rumah di Dun Ladang dan beberapa kawasan pengundi Cina di Dun Bandar, dapat kita masuki dan sampaikan mesej,

”yang menjadi isunya disini adalah sejauh mana kita dapat sampaikan kepada mereka,


”kita (PKR Selangor) percaya kalau mesej kita sampai, maklumat kita sampai, informasi kita sampai kepada mereka, InsyaAllah ada harapan untuk berubah,”ujarnya lagi.

Justeru menurutnya kemenangan Paktan Rakyat adalah tidak mustahil bagi Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu dalam keadaan Umno yang tidak berapa kuat dan MCA masih menghadapi masalah dalaman.

”Kita (PKR Selangor) yakin dengan keupayaan (dan) kekuatan jentera, mood dan calun, InsyaAllah kita akan mencapai kemenangan,”tambahnya

Ulasan