Najib Umum Dasar Lapuk


Bukit Gantang – Dasar yang dicanangkan oleh Perdana Menteri baru, Dato' Seri Najib Razak sebagai 'One Malaysia' atau 'Malaysia Satu' adalah satu dasar yang ketinggalan zaman.

Sekaligus dasar tersebut telah menafikan dasar-0dasar yang dibawa oleh beberapa Perdana Menteri sebelum ini umpamanya Wawasan 2020 dan Islam Hadhari.

Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata demikian dalam cermahnya yang diadakan di Kampung Tebok, dalam DUN Terong dekat sini.

“Maknya 50 tahun sebelum ini, UMNO dan Barisan Nasional (BN) telah memerintah dengan tidak betul,”katanya dihadapan lebih 2,000 hadirin yang menunggu-nunggu kehadiran beliau dalam kempen pilihanraya kecil parlimen Bukit Gantang.

Beliau bekata, PAS yang memerintah diKelantan sejak tahun 1990 telah mempelopori usaha memerintah dengan sistem Islam.

Katanya perlaksanaan sistem bank Islam di negara ini adalah berpunca dari kerajaan PAS Kelantan menolak untuk menyimpan wangnya dalam bank-bank konvensional (ribawi).

“Bila saya (PAS) mula memerintah Kelatan pada tahun 1990, saya telah memanggil Pegawai Kewangan negeri supaya membawa keluar wang kerajaan negeri dari bank-bank ribawi dan menyimpannnya dalam bank Islam,”katanya.

Justeru, semua bank-bank di Kelantan telah berubah dan melaksanakan sistem bank Islam sehingga kini, tambahnya.

Ulasan

Amir bin Ali berkata…
Tahniah kepada BuletinOnline. Berita berserta video adalah baik.