ADUN PAS Mampu Berikan Khidmat Terbaik Walau Tanpa Peruntukan


http://buletinonline.net/images/stories/berita26/whassan1.jpgSura, DUNGUN – Wakil-wakil rakyat Umno/BN patut malu kerana walaupun tanpa menerima ‘satu sen’ peruntukan untuk wakil rakyat, wakil-wakil rakyat PAS mampu memberikan khidmat terbaik kepada masyarakat. 

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sura Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli mengucapkan syukur kepada Allah SWT kerana sumbangan dan derma dari orang ramai dapat menampung perbelanjaan beliau melaksanakan tanggungjawab.

Beliau yang dihubungi Buletinonline berkata, selain sumbangan dan derma, beliau mengeluarkan wang dari poketnya sendiri, hasil dari elaun wakil rakyat untuk melaksanakan kerja-kerja kebajikan kepada warga DUN Sura.

Katanya, sebagai wakil rakyat yang dipilih secara sah melalui pilihan raya, kerajaan negeri sepatutnya menunaikan tanggungjawab memberikan hak peruntukan tersebut.

Beliau yang juga Yang Dipertua Pas Kawasan Dungun berkata, PAS cawangan-cawangan mewujudkan beberapa tabung khas bagi membantu rakyat yang berhadapan kesusahan dan kemelut kewangan.

“Melalui tabung inilah, kita membuat kutipan derma daripada orang ramai sebelum menyalurkan kepada individu berkenaan.

“Setakat ini tabung yang ada seperti khairat kematian, pendidikan dan kesihatan di peringkat Pas Cawangan dan Kawasan banyak membantu, biarpun kutipannya tidak seberapa, namun ia banyak mengurangkan beban yang dihadapi,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan sebuah akhbar berkenaan sumbangan yang duberikan kepada seorang pelajar yang berhadapan masalah kewangan untuk menyambung pengajiannya ke universiti.

Pelajar tersebut Nurfdianie Rozak, 17, terpaksa menjual kuih untuk mengumpul wang bagi membiayai yuran pendaftaran sebuah IPTA tempatan.

”AlhamduliLlah, kita dapat melaksanakan tanggungjawab dan memberikan sedikit sumbangan bagi menampung perbelanjaan adik Nurfdianie,”katanya.

Katanya, walaupun tidak banyak sebagaimana yang diberikan oleh pihak lain, namun, ia adalah sumbangan ikhlas dari orang ramai yang InsyAllah memberikan keberkatan.

Ulasan