PAS Mampu Ganti Umno di Terengganu - Radzi 'Melissa'

http://buletinonline.net/images/stories/berita46/mlmkesenianbt6%20029.jpgKUALA TERENGGANU - "Ketika itu satu konsert di Johor, saya nak solat sebelum konsert bermula, saya dapati pentas konsert tersebut betul-betul mengadap kiblat, walaupun tak sedap hati saya bersolat,

"kemudian sedang saya menyanyi, saya melihat ramai peminat saya dibawah itu, tiba-tiba kelihatan seolah-olah mereka menerima azab Allah," ujar Radzi 'Melissa' atau nama sebenarnya Mohd Radzi Abdul Hamid, bekas vokalis kumpulan 'rock' tahun 90an, Melissa, menceritakan, saat beliau membuat 'pusingan U' dalam hidupnya dan kembali ke jalan Islam serta memilih PAS sebagai wadah perjuangan.

Justeru setelah mengadakan jelajah konsert dakwah tiga hari di Dungun, Kemaman dan yang terakhir di Padang Bola Batu Enam Kuala Nerus, Buletinonline mengambil peluang mengadakan temubual dengan beliau.

Ikuti temubual eksklusif bersama Radzi seperti catatn di bawah:

_________________________________________________________________________________________________

http://buletinonline.net/images/stories/berita46/mlmkesenianbt6%20045.jpgBO: Apa pengamatan Radzi setelah jelajah Terengganu dari Dungun, hingga ke Kemaman kemudian ke Kuala Nerus?

Radzi: Sambutan saya tengok amat menggalakkan, rmai remaja yang sedang menuju ke arah Islam, sepatutnya mereka ikut dari dulu lagi. Saya rasa ianya satu sumbangan yang besar untuk saya yang dulu banyak memberi sumbangan ke arah yang negatif, tapi sekarang ni saya memang berniat untuk menjadikan disebalik bakat yang ada pada saya ini untuk sama-sama mengajak manusia ke jalan yang lurus, yang benar, jalan yang diredhai Allah SWT.

Dan daripada tiga tempat itu, Dungun, Kemaman dan Kuala Terengganu saya tengok memang banyak golongan-golongan remaja yang mana saya pernah pergi ke negeri-negeri lain yang unit Amal nya terdiri daripada 30an hingga 40 ke atas, tapi saya tengok Unit Amal disini ramai yang muda-muda.

Jadi ini menunjukkan kebangkitan orang muda yang merupakan kuasa besar untuk menentukan kepimpinan dalam pilihanraya akan datang. Tak salah saya lebih daripada 50% yang merupakan golongan saluran 4, Jadi mereka ini apanila kita dekati InsyaAllah, bila mereka tahu tanggungjawb kuasa yang ada diatngan mereka, disamping memeberi mereka bimbingan tak salah untuk berhibur Tapi buknlah hiburan yang melampau (sebaliknya) hiburan yang lebih mendidik jiwa Walaupun bukan merupakan alternaif utama untuk menyamboaikan mesej dakwah, tazkirah itu cukup penting, tapi sebagai pilihan daripada mendengar benda-benda yang melalaikan.

http://buletinonline.net/images/stories/berita46/mlmkesenianbt6%20038.jpgBO : Apa nasihat Radzi kepada kawan-kawan artis yang belum kembali kepada Islam

Radzi : Sebenarnya saya taklah mendakwa saya ni dari segi kualiti itu lebih dari mereka, tapi saya rasa dalam hati mereka juga ada keinginan untuk kembali kepada kebenaran Saya menyeru supaya mereka betul-betul membuat perbandingan, buat pilihan, banyakkan sembahyang istikharah, kalau betul-betul, lihatlah kebenaran yang sebenarnya yang sebelum ini mungkin terlindung/

Dan saya menyeru sahabat-sahabat dan rakan-rakan artis yang mungkin ada satu perasaan "alah..... nantilah dulu muda lagi, saya rasa tak payah, Islam tidak pernah melarang kita menceburi bidang seni selagi dibawah garis panduan yang dibenarkan (oleh Islam).
jangan takut!

BO: Apakah peluang PAS untuk mengambil alih pemerintahan negeri Terengganu

Radzi : Seperti yang beritahu tadim, pengundi remaja (muda) yang mendaftar telah melebihi 50%, sekiranya sambutan begini berterusan, dutempat lain juga, bukan disini sahaja, diseluruh negeri Terengganu, memang benda itu akan menjadi kenyataan, InsyaAllah, dengan izin Allah SWT.

Ulasan