Wahid kekal YDP Kuala Terengganu


http://buletinonline.net/images/stories/berita46/wahid1.jpgDungun kekal, kecuali Ketua Penerangan.KUALA TERENGGANU - Ahli Parlimen Kuala Terengganu Haji Mohd Abdul Wahid Endut mengekalkan kedudukannya sebagai Yang DiPertua PAS Kawasan Kuala Terengganu dalam pemilihan kawasan tersebut yang diadakan hari ini Sabtu 16 April.

Turut kembali memegang amanah adalah Timbalan Yang DiPertua Dato' Tengku Hassan Omar dan Naib Yang DiPertua, Ariffin Deraman.


Ahli Dewan Undangan Ngeri (ADUN) Batu Buruk, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi yang dikatakan sebelum ini akan kembali, menarik diri dari dipilih memgang jawatan dalam kawasan Kuala Terengganu.

Beliau juga dilaporkan tidak hadir dalam mesyuarat agung pas kawasan Kuala Terengganu kerana merasmikan mesyuarat agung PAS Hulu Selangor.

Sementara itu, Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah diamanahkan sebagai Setiausaha Kawasan http://buletinonline.net/images/stories/berita46/ust-ja-2.pngdan bekas Bendahari yang mengundurkan diri sebelum ini, Haji Zainuddin kembali memegang jawatan tersebut.

Dalam perkembangan lain, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sura Ustaz Wan Hassan  mengekalkan jawatannya sebagai Yang DiPertua PAS Dungun.

Beliau yang dihubungi berkata, semua jawatankuasa PAS Kawasan Dungun pada sesi lalu dikekalkan kecuali Ketua Penerangan.

Ustaz Jamaludin Jusoh dilantik sebagai Ketua Penerangan yang baru bagi PAS Kawasan Dungun dalam syura yang diadakan selepas pemilihan ahli jawatankuasa dibuat secara segugus.

Ketua Penerangan PAS Dungun sebelum ini ialah Ustaz Nordin Othman

Ulasan