ADUN Ladang, Pengerusi DHPP ucap takziah kepada keluarga mendiang Vijaya


KUALA TERENGGANU - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Ladang, Dato’ Tengku Hassan Tengku Omar mengucapkan takziah kepada keluarga Vijaya Varma a/l Krisnhnan yang lemas di Pantai Pandak, Chendering

Beliau yang juga Timbalan Yang DiPertua PAS Kuala Terengganu berharap ahli keluarga mendiang dapat banyak bersabar.

“Saya ucap takziah kepada isteri, anak-anak dan ahli keluarga mendiang Vijaya Varma yang disahkan mati lemas di laut Pantai Pandak, Chendering.



“Saya harap ahli keluarga mendiang dapat bersabar dan terima takdir (kematian) ini dengan tenang,” ujarnya.

Oleh itu, Dato’ Tengku Hassan turut mengingatkan orang ramai dan pelancong luar agar berhati-hati ketika mandi laut serta bermain di tepi pantai tersebut.

Mendiang Vijaya berumur 47 tahun berasal dari Seremban Negeri Sembilan, disahkan meninggal dunia kira-kira jam 1.00 petang, 11 Jun lalu di laut pantai Chendering.

Mendiang meninggalkan seorang balu serta tiga orang anak berusia lima hingga 14 tahun.

Adik mendiang John Moses, 46, berkata abangnya, mendiang Vijaya datang bercuti ke Terengganu dengan membawa bersama seorang anak lelaki berusia lima tahun.

“Dia (Vijaya) pandai berenang dan sudah biasa mandi di laut dan sungai. Saya pun tidak tahu macam mana boleh ‘sangkut’ (lemas) di pantai ini.

“Kami ucap terima kasihlah kepada semua pihak yang membantu,” ujarnya ketika ditemui.

Sementara itu, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu, Dr. Balachandran turut merakamkan ucapan takziah kepada ahli keluarga mendiang Vijaya Varma.

Katanya, hidup dan mati adalah ketentuan Tuhan yang tidak ada siapa sangka boleh berlaku pada bila-bila masa.

“Kami dari DHPP Terengganu ucap takziahlah kepada ahli keluarga mendiang (Vijaya Varma) yang kehilangan orang tersayang.

“Ucapan terima kasih juga kepada pihak Majlis Ugama Hindu Terengganu yang membantu menguruskan jenazah mendiang di HSNZ ini hingga selesai,” ujarnya.

Ulasan