Ustaz Lah galas amanah 'PAS Ganti Umno' (PGU), temui warga Tionghua Wakaf Tapai

MARANG - Pengerusi Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Pengkalan Berangan, Ustaz Abdullah Suhaimi Zakaria (Ustaz Lah),  bertekad merealisasikan harapan pengundi dalam DUN tersebut yang mahukan PAS menggantikan Umno.

Untuk mencapai matlamat tersebut, beliau telah menggerakkan jentera lebih awal bagi memastikan kekalahan PAS sebanyak 930 undi di tangan Umno pada pilihanraya umum (PRU) ke-12 menjadi sebaliknya.

(Gambar - Ustaz Lah (berkupiah) bersama Chai Hing (paling kanan) beramh mesra dengan seorang warga Tionghua).

"Kita gerakkan jentera menemui pengundi lebih awal, memberi tumpuan kepada kawasan-kawasan sebelum ini tidak boleh kita tembusi,

"AlhamduliLlah, setakat ini ada perubahan, ada tanda-tanda positif, bagi 'PAS Ganti Umno' di Pengkalan Berangan,"katanya ketika ditemui Buletinonline ketika mengunjungi warga Tionghua di Taman Raya, Wakaf Tapai dekat sini, Khamis 21 Julai.

Menurutnya penerimaan kaum Tionghua terhadap PAS pada kali amat berbeza berbanding sebelum penubuhan Pakatan Rakyat pada akhir tahun 2008.

Belaiu berkeyakinan mendapat lebih 60% undi dari kaum Tionghua sekiranya pilihanraya diadakan dalam masa yang terdekat.

"Ada perubahan sikap pengundi dari kalangan kaum tionghua, kita yakin, mereka memihak kepada PAS dan Pakatan Rakyat,

"sekiranya PRU ke-3 diadakan, kita yakin mendapat 60% undi dari mereka,"ujarnya, yang juga bekas Mudir Ma'ahad Darul Quran, Rusila,

Beliau mengucapkan terima kasih atas kerjasama yang diberikan, khususny  Pengerusi DAP Kuala Terengganu, Ng Chai Hing dan ahli-ahli DAP yang turun bersama beliau menemui pengundi Tionghua.

Turut sma dalam program ziarah rumah ke rumah itu adalah Pengerusi Lajnah Perpduan Nasional DUN Pengkalan Berangan Haji Alias Mohamad serta Ahli Jawtankuasa MTD Pengakalan Berangan, Ustaz Sulaiman dan Saudara Badaruddin.

Ulasan