Yayasan Terengganu jangan jadi alat Umno

KUALA TERENGGANU - Yayasan Terengganu (YT) khususnya Pengarah Yayasan milik kerajaan negeri Terengganu itu, diberi ingatan, jangan menjadi alat politik UMNO dengan bertindak ke atas pelajar Terengganu di Mesir.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dato' Ustaz Abu Bakar Chik berkata menjadi hak para pelajar tersebut berhimpun dan menyuarakan pendapat mereka secara aman.

"Yayasan Terengganu jangan jadi alat Umno, saya nak beritahu bahawa UMNO telah lama memperalatkan pelajar dengan memaksa mereka menjadi ahli kelab UMNO,"tegasnya.


Beliau berkata demikian ketika merujuk kepada kenyataan Pengarah YT yang dilaporkan memberi ugutan akan menamatkan kemudahan tajaan termasuk pinjaman kepada pelajar terbabit.

Menurut Ustaz Abu Bakar, yang juga bekas Exco kanan kerajaan negeri Terengganu, berpilihanraya adalah tanggungjawab setiap individu samada di dalam atau pun di luar negara.

"kalau pelajar di Mesir berdemontrasi menuntut pilihanraya bersih itu adalah hak mereka,"jelasnya.

Sehubungan itu, Ustaz Abu Bakar juga meminta supaya Naib Ketua Umno Bahagian Marang, Razali Idris  tidak campur tangan dalam hal pentadbiran Yayasan dan kerajaan Terengganu.

Ia adalah kerana, menurutnya, Razali bukan wakil rakyat atau bekas wakil rakyat dan beliau tidak ada kena mengena dengan urusan pentadbiran kerajaan negeri.

Dalam isu yang sama, sebelum ini, Pesuruhjaya PAS Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut turut memberi amaran agar Yayasan tersebut jangan main politik kotor.

ADUN Wakaf Mempelam dan Anggota Parlimen Kuala Terengganu itu menasihatkan supaya pihak Yayasan menyiasat secara terperinci terlebih dahulu sebelum mengambil sebarang tindakan.

"Setelah siasatan dijalankan, Yayasan perlu memaklumkan kesalahan pelajar terbabit kepada orang ramai dan bentuk tindakan yang akan dikenakan kepadanya sebelum tindakan dikenakan,"kata Wahid.

Pada 9 Julai lalu, pelajar Terengganu adalah antara hampir 300 pelajar Malaysia di Mesir yang berhimpun secara aman di Dataran Hayyu Asyier, Kaherah, untuk menyatakan sokongan padu terhadap perhimpunan Bersih 2.0.

Para pelajar Malaysia itu mengenakan pakaian kuning dan ada juga mengenakan pakaian tema baju BERSIH 2.0 dan menandatangani pada sepanduk yang telah disediakan di dataran berkenaan menandakan mereka bersetuju dengan tuntutan BERSIH, supaya diadakan pembaharuan bagi pilihanraya yang adil dan bersih

Ulasan

osman berkata…
Hello semua,
Nama saya Mr, Rugare Sim. Saya tinggal di Belanda dan saya seorang yang bahagia hari ini? dan saya memberitahu diri saya bahawa mana-mana pemberi pinjaman yang menyelamatkan saya dan keluarga saya dari keadaan buruk kami, saya akan merujuk kepada mana-mana orang yang mencari pinjaman kepadanya, dia memberikan kebahagiaan kepada saya dan keluarga saya, saya memerlukan pinjaman sebanyak € 300,000.00 untuk memulakan hidup saya secara keseluruhan kerana saya seorang Bapa tunggal dengan 2 anak saya bertemu dengan pemberi pinjaman lelaki yang jujur ​​dan takut kepada Allah yang menolong saya dengan pinjaman sebanyak € 300,000.00, dia adalah orang yang takut kepada Allah, jika anda memerlukan pinjaman dan anda akan membayar balik pinjaman sila hubungi dia memberitahunya bahawa (Mr, Rugare Sim) merujuk anda kepadanya. Hubungi Encik, Mohamed Careen melalui e-mel: (arabloanfirmserves@gmail.com)


BORANG MAKLUMAT PERMOHONAN PINJAMAN
Nama pertama......
Nama tengah.....
2) Jantina: ………
3) Jumlah Pinjaman Yang Diperlukan: ………
4) Tempoh Pinjaman: ………
5) Negara: ………
6) Alamat Rumah: ………
7) Nombor Mudah Alih: ………
8) Alamat e-mel ..........
9) Pendapatan Bulanan: ………………….
10) Pekerjaan: ………………………
11) Laman web manakah anda di sini mengenai ………………….
Terima kasih dan salam mesra.
E-mel arabloanfirmserves@gmail.com
"ISKANDAR LENDERS" berkata…
Kami disini memberikan pinjaman mulai dari minimal $10,000.00 hingga maksimal $100,000,000.00, itu jika Anda ingin mengajukan dalam dolar. Kalaupun dari Indonesia bisa ajukan pinjaman minimal Rp 100. Maksimal Rp 25 Miliar, jadi kalaupun dari Malaysia bisa ajukan pinjaman minimal Rm 30k dan maksimal Rm 850k. Anda juga dapat mengajukan permohonan dalam mata uang lain yang tidak disebutkan di atas, kami selalu di sini untuk memberikan pinjaman yang Anda perlukan untuk menutupi semua pengeluaran keuangan Anda dengan tingkat bunga yang sangat rendah, karena kami telah melakukan ini selama bertahun-tahun dan telah berhasil serta bermanfaat bagi keduanya. pemberi pinjaman dan peminjam, jadi kami punya testimoni dimana-mana<<<<>> >> Testimoni terakhir adalah Farouk dari Malaysia dengan jumlah RM 2,3 juta dan juga Indra dari Indonesia dengan jumlah Rp 570 juta, jadi mohon jangan' Jangan mengesampingkan transaksi yang sangat bersahabat dengan pelanggan ini<<<<<>>> >>>>

Detail Kontak Ada Di Bawah

Nama Perusahaan : PERUSAHAAN PINJAMAN ISKANDAR LESTARI
e_mail::>[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp::[+6282274045059]