Mat Zan ‘Direhatkan’ Selama Dua Minggu


KUALA TERENGGANU - Setiausaha PBSNT Abdullah Salleh berkata, Mesyuarat Eksekutif Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) semalam telah memutuskan untuk memberi ketua jurulatih Mat Zan Mat Aris 'rehat' dua minggu bermula hari ini.

"Kami akan memberikan Mat Zan rehat dua minggu mulai hari ini sehingga 15 Mei untuk meringankan beban tekanan kepadanya," katanya kepada pihak media pada Khamis 3 Mei.


Abdullah berkata beliau telah difahamkan bahawa jurulatih itu menghadapi beberapa masalah keluarga dan pembantu beliau Khalid Mat Dahan dan Zubir Ibrahim akan bertanggungjawab semasa cuti.

Mat Zan yang mengambil alih daripada jurulatih Irfan Bakti yang telah berpindah ke Selangor, jurulatih Terengganu pada tahun 2001 dan membantu negeri itu memenangi Piala Malaysia pada tahun itu.

Walaupun ramai yang menyifatkan keputusan tersebut ekoran penurunan prestasi pasukan Terengganu, namun Abdullah menafikannya.

Terengganu tewas 1-2 pada agregat kepada kelab sisi Sime Darby FC di separuh akhir dan gagal untuk mara ke akhir Piala FA walaupun sebagai juara bertahan.

Abdullah berkata Presiden Datuk Che Mat Jusoh yang juga pengurus pasukan akan memaklumkan Zan Mat keputusan itu.

Ulasan