Terima Kasih Wakil Rakyat PAS

http://buletinonline.net/images/stories/aberita23/Raja%20Bahrin%20lawat%20cina%20mati.jpgKUALA TERENGGANU - Keluarga Tionghua mendiang Ng Kim Swee dan mendiang Low Teck Beng merakamkan ucapan terima kasih kepada wakil rakyat PAS yang melawat mayat mendiang di rumah mayat, Kampung Cina, Kuala Terengganu, baru-baru ini.

Mendiang Ng Kim Swee, 36, merupakan ahli parti DAP yang banyak membantu PAS dan Pakatan Rakyat menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, yang lalu,  disahkan meninggal dunia akibat sakit jantung, meninggalkan seorang balunya, Ng Mei Fong, 35, serta tiga orang anak berusia tiga hingga 10 tahun.

Balu mendiang, Ng Mei Fong merakamkan ucapan terima kasih kepada wakil rakyat PAS yang baru menang pada pilihan raya 5 Mei lalu.

Katanya, kehadiran Ahli Parlimen Kuala Terengganu Dato’ Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad Shah  telah memberi sedikit kegembiraan kepada ahli keluarga yang dalam kesedihan ini.

“Terima kasih, kepada Dato' Raja yang sudi datang dan ziarah kami yang baru kehilangan orang tersayang (suami). Walau pun, dia (Raja Bahrin) baru jadi wakil rakyat tapi sangat prihatin,” ujarnya.

Menurutnya, mendiang suami disahkan meninggal dunia secara tiba-tiba akibat serangan jantung ketika berada di luar negara di Filipina.

http://buletinonline.net/images/stories/aberita23/hanafiah%20lawat%20cina%20mati.jpgDato’ Raja Bahrin turut menziarahi keluarga mendiang Low Teck Beng, 43, yang meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya.

Bapanya, Low Joo Eng, 70, melahirkan rasa terharu dengan kunjungan wakil rakyat PAS menziarahi ahli keluarga mendiang.

“Saya rasa terharu dan gembira dengan kehadiran wakil rakyat (Raja Bahrin) kita,” ujarnya.

Sementara itu, Dato’ Raja Kamarul Bahrin berharap agar kedua-dua ahli keluarga mendiang Ng Kim Swee dan Low Teck Beng dapat bersabar dengan kehilangan orang tersayang.

Selain Raja Bahrin, turut melawat adalah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Chukai, Haji Hanafiah Mat.

Katanya, setiap makhluk yang hidup akan mati dan begitu juga dengan manusia tanpa mengira bangsa dan agama tetap akan mati.

“Saya harap kedua-dua keluarga ini yang kehilangan orang tersayang dapat bersabar. Sebab, setiap yang hidup pasti akan mati tanpa mengira siapa kita, bangsa kita dan agama kita,” ujarnya.

Turut sama adalah Timbalan Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu, Encik Jefri Chua ketika melawat ahli keluarga mendiang di rumah mayat tersebut.

Ulasan