"Minta adik-kakak semua undi 'ambo',"Seru Che Long

BESUT - Kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) yang masuk hari ke lapan menyaksikan calon PAS, Haji Endot@Azlan Yusof atau lebih mesra dengan panggilan ‘Che Long’ semakin popular.

Nama Che Long mula meniti dari ‘bibir ke bibir’ dan ‘mulut ke mulut’ di kalangan rakyat khususnya kepada para pengundi di Dewan Undangan Negeri (Dun) Kuala Besut.

Tinjauan Harakah, ke suatu program Jom Bersama Che Long yang diadakan di Markaz Unit Peti Undi (UPU) Kampung Baharu, mendapat sambutan menggalakkan dari masyarakat setempat.

Antara salebriti tanahair yang turut memeriahkan program tersebut adalah Abby Abadi serta Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tanjung Mas, Rohani Ibrahim.

“Ambo mintalah kepada semua adik-kakak yang ada di sini dan yang boleh mengundi minta undi ambo pada pilihan raya kali ini, Insya’Allah.

“Undilah PAS, undi ambo untuk mempastikan kemenangan kepada PAS dengan menjadikan 16-16 kerusi Dun antara BN dengan Pakatan Rakyat. Itu sahajalah yang dapat saya katakan,” rayuan Che Long ketika berucap pada majlis tersebut.

Menurut beliau, masa kempen berbaki yang tinggal beberapa hari lagi perlu dimanfaatkan sepenuhnya untuk bertemu dengan para pengundinya.

Katanya, demi perjuangan Islam perasaan letih dan malas yang ‘bersarang’ perlu diketepikan buat seketika ini.

“Maaf, ambo (saya) mempunyai jadual kempen yang padat sepanjang tempoh waktu berkempen ini. Rasa letih, tak larat dan malas yang ada kena buang tepi dulu buat masa ini. Demi untuk kemenangan dan perjuangan Islam,” jelasnya yang kini menjadi ‘buruan’ pihak media.

Pada majlis tersebut Che Long berkesempatan meluangkan masanya hampir 20 minit untuk bertemu dan beramah mesra dengan rakyat di kawasan tersebut.

Ulasan