‘Dia rakyat saya juga walaupun kristian’ – Ustaz Wan Hassan

DUNGUN – Kehadiran Ahli Parlimen Dungun Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli, menzoarahi kematian mendiang Gomez Josephine, 84, seorang Kristian yang tinggal di Kampung Bunga Raya dekat sini, kelmarin, mengejutkan banyak pihak.


Namun begitu, bagi Ustaz Wan Hassan, ia sudah menjadi tanggungjawabnya untuk berjumpa dengan seluruh rakyat, tanpa mengira latarnelakang mereka.

“Saya akan zairah siapa saja meninggal atau sakit selagi termampu. Dia rakyat saya walaupun bukan beragama Islam,”ujarnya.

Turut sama merasa ‘terharu’ dengan kehadiran beliau ialah Paderi Phillips mutu, yang tangannya kelihatan sedikit gementar ketika bersalam dengan Ustaz Wan Hassan.

Bersama dengan Ustaz Wan adalah Timbalan Ketua Lujnah Perpaduan Nasional, Tuan Hj Hassan, mengucapkan takziah kepada ahli keluarga mendiang yang sakit tua.

Team Media minta paderi phillips Mutu mengulas kehadiran YB Ust Wan Hassan saya banyak membuat kajian mengenai Agama Islam. Saya percaya perpaduan yang wujud oleh PAS. Inilah perpaduan yang sebenarnya

Mayat mendiang Gomez Josephine akan dibawa ke kuantan untuk di bakar.

Ulasan