‘Tentera Merah’ Berganding Tenaga Bantu Mangsa Ribut


Oleh : Nooreni Abu Bakar 

DUNGUN - 'Tentera Merah', Jabatan Amal Malaysia (JAM) Dungun telah turun padang berganding bahu membantu membaikpulih atap rumah seorang mangsa ribut.


Ketua Operasinya, Utbah Hassan memberitahu ribut yang berlaku pada malam Khamis lalu telah merosakkan hampir 40 peratus atap rumah yang terletak di Kampung Gemia, Paka itu.

"Dengan disertai seramai 20 orang anggota Unit Amal, kami bergotong royong membaiki atap rumah yang rosak keesokan harinya supaya tuan rumah dan keluarga dapat tinggal di rumah tersebut dengan selesa," katanya.

Beliau yang dihubungi selepas gotong royong tersebut pada Jumaat, bersyukur kerana kerja-kerja tersebut berjaya dilaksanakan.


Katanya, pada musim musim tengkujuh, JAM Dungun memang sentiasa bersiap sedia menunggu arahan untuk berkhidmat kepada masyarakat.

" Kita (JAM Dungun) dalam mode 'stanby' untuk turun padang di dalam apa situasi pun, bila dan di mana.

"Memandangkan JAM bergerak menggunakan sumbangan orang ramai di dalam menjayakan program membantu rakyat, sumbagan orang ramai sangat diharapkan, "ujarnya.

Oleh itu katanya, kepada mereka yang ingin menyumbang, boleh menyalurkannya menerusi akaun Maybank, Jabatan Amal Dungun yang bernombor 5630 9100 7745.

Ulasan