Peluang PN Lebih Baik Untuk Nenawan Selangor


Bekas Pengerusi Perhubungan Umno Selangor Noh Omar percaya Perikatan Nasional mempunyai peluang yang baik untuk mengambil Selangor pada pilihan raya negeri akan datang. 

Beliau berkata undi Melayu di negeri yang dikuasai PH  itu sudah tidak lagi berpecah.

Noh berkata calon Pakatan Harapan akan mendapat manfaat sekiranya terdapat pertandingan tiga penjuru antara Barisan Nasional, PH dan PN.

“Tetapi akan berlaku pergaduhan di Selangor sekarang apabila PH dan BN telah bergabung, jadi saya yakin PN akan muncul sebagai pemenang,” katanya pada majlis PN di Sungai Besar malam ini.

Beliau percaya PN boleh memenangi 33 daripada 56 kerusi DUN.

Bulan lalu, Pengerusi PN Selangor Azmin Ali berkata PN kehilangan sembilan kerusi parlimen di negeri itu semasa pilihan raya umum 19 Nov dengan kurang daripada 5,000 undi.  

Beliau mendakwa gabungan itu hanya memerlukan 1,000 hingga 2,000 lagi undi untuk memenangi setiap kerusi pada pilihan raya negeri akan datang.

 Azmin, bekas menteri besar Selangor, turut melahirkan keyakinan bahawa PN boleh memenangi 33 kerusi untuk mengambil alih negeri yang kini ditadbir PH.

Pada Khamis, Presiden PAS Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang turut yakin, PN-PAS akan dapat menawan negeri tersebut.

Katanya, ‘Gelombang Hijau’, gelombang rakyat menyokong PN dan menolak parti-parti lain pada PRU15 lalu, masih wujud dan berkobar, terutama dalam kalangan pengundi muda.

“di negeri lain termasuk di Selangor juga begitu, kita menang enam kerusi parlimen,” katanya lagi.

Ulasan