PAS Menang 'Penuh Bermakna' Di Bukit Besi


 KUALA TERENGGANU - Bukit Besi bukan lagi kubu kuat Barisan Nasional (BN) apabila Haji Ghazali Sulaiman mewakili PAS berjaya mencipta kemenangan yang penuh bermakna, menang dengan majoriti 3,712.
Memgulas tentang kemenangannya, Hj Ghazali berkata, ia adalah berkat doa dan kerja kuat semua Cawangan PAS, Muslimat dan Pemuda Majlis Tindakan DUN.

“pilihnraya kali ini adalah kali kedua yang pertama pada 2018 dan kali ini 2023, dulu kalah 46 undi, alhamdulillah ada lonjakan 3712 undi kali ni .

“Lebih dari kami jangkakan . Kami jangka lebih sikit dari PRU parlimen baru ni.” ujarnya ketika dihubungi.

Pada keputusan PRN Sabtu lalu, beliau memperolehi 8,552 undi dan pencabarnya Din Adam 4,840.

Kejayaan tersebut telah diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pusat Penjumlahan Undi  DUN Bukit Besi, Azrul Faiz mohd Shairudin di Sekolah Menengah Islam Darul Iman (SMIDI), Al-Muktafi Billah Shah.

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-14 yang lalu, Ghazali kalah tipis kepada Mantan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Roslee Daud dengan majoriti.

Menurutnya kemenangan itu juga melakar lanskap politik baru DUN Bukit Besi, kali terakhir dimenangi PAS pada tahun 1999.

“Sejarah turut tercipta, apabila Felda Jerangau telah memecah tradisi selama ini dimana menyaksikan PAS berjaya menang di keenam-enam saluran.” Tambah beliau


Ulasan