Perutusan Eidul Fitri Pesuruhjaya PAS Negeri Terengganu 2008


Segala puji bagi Allah SWT, Tuhan sekalian alam, Selawat dan salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW.

Saya, mewakili semua pimpinan PAS Terengganu mengucapkan Selamat Hari Raya Eidul Fitri kepada seluruh umat Islam, terutamanya kepada semua ahli-ahli dan penyokong PAS dan rakyat Terengganu amnya.


Marilah kita bersama-sama bersyukur kepada Allah pada hari gembira dan penuh keberkatan kerana telah berjaya menunaikan ibadat puasa Ramadhan 1429 dan berdoa semoga ianya diterima oleh Allah SWT serta berjaya meningkatkan sifat taqwa kepada kita dalam menempuh perjuangan yang masih panjang.

Ketaqwaan kepada Allah ada ‘aset spiritual’ yang penting kepada kita semua dalam menempuh cabaran siyasi dan dunia yang penuh dengan tipu helah, dalam usaha kita menegakkan yang makruf dan menentang kemungkaran.


Latihan selama sebulan dalam bulan Ramadhan pastinya dapat meningkatkan ketajaman pemikiran dan ketahanan fizikal kita dalam melaksanakan semua tugas-tugas kita, samada peribadi ataupun jamaah.


Saya juga mengajak kita semua untuk bermuhasabah sejenak, berfikir dan mengingati saudara-saudari kita di Palestine, Iraq, Afghanistan dan lain-lain Negara umat Islam yang masih dalam keadaan ‘tidak tenang’ menyambut kedatangan Syawal akibat tindakan musuh-musuh Islam.


InsyaAllah, dengan muafakat dan kesungguhan, bersama-sama kita menyeru seluruh rakyat supaya kembali kepada Islam, menyokong PAS dan Pakatan Rakyat untuk membawa satu perubahan politik, sosial dan ekonomi bagi menggantikan UMNO dan Barisan Nasional yang penuh dengan skandal, rasuah dan penyelewengan.


Saya juga bersama kepimpinan PAS seluruhnya menyusun jari memohon maaf zahir batin.


Penuhilah sambutan Eidul Fitri al-Mubarak dengan kita bertakbir mengagung dan membesarkan Allah SWT.


Allahu Akbar ! Allahu Akbar! Allahu Akbar!


Sekian, Wassalam


Ybhg. Dato’ Haji Mustafa Ali

Pesuruhjaya PAS

Negeri Terengganu

Ulasan