PRK Bukit Gantang, Persiapan Rapi, Calon Tak Pasti



Bukit Gantang – Calon PAS yang akan bertanding untuk pilihanraya kecil parlimen Bukit Gantang belum di pastikan, namun persiapan menghadapi ‘perang politik’ tersebut telah digerakkan dengan rapi.

Yang DiPertua PAS Bukit Gantang, Ustaz Mohd Nordin Jaafar berkata jentera pilihanraya pelbagai peringkat telah digerakkan.

Namun, katanya, belum ada, samada Perhubungan negeri Perak atau pihak PAS Pusat yang meminta secara rasmi dari PAS Kawasan Bukit Gantang nama calon-calon utuk pilihanraya tersebut.

Walaupun begitu, beliau tidak menafikan ada pihak Jabatan Pilihanraya Negeri (JPN) yang meminta pihaknya meminta pihaknya menyenaraikan beberapa nama.

“Perhubungan negeri dan pihak pusat belum minta nama secara rasmi, belum hantar surat, tapi pihak JPN ada hubungi, minta kita (PAS Bukit Gantang) sedia 6 nama, 2 nama dikalangan pimpinan kawasan, 2 nama dikalangan pimpinan negeri dan 2 dikalangan pimpinan pusat,

“saya sudah pun mendapat maklumbalas dari cawangan-cawangan, ada 48 cawangan semuanya,”katanya yang ditemui Buletinonline di Markaz Air Kuning di sini, semalam.

Menurut beliau sebagaimana yang diminta oleh JPN, beliau telah pun menyenaraikan nama-nama tersebut, sebagaiaman maklumbalas yang diberikan oleh cawangan-cawangan.

Katanya seluruh 38 Unit Peti Undi dalam kawasan Parlimen Bukit Gantang elah pun digerakkan termasuk jentera pemuda. muslimat dan jentera di DUN-DUN.

"Pelancaran jentera pemuda telah dilaksanakan pada 19 Feb lalu, kami sediakan 500 helai T-Shirt, tetapi tidak cukup berbanding para pemuda yang datang,

"jentera parlimen dilancarkan di Markaz Bukit Cempedak oleh Menteri BesarPakatan Rakyat, YAB Dato' Seri Nizar baru-baru ini,"katanya.

Katanya jentera bantuan dari negeri-negeri dan kawasan-kawasan dalam negeri Perak sudah mula datang dan meninjau kawasan dan membuat persiapan perlu terutamanya dari segi penginapan dan penyelarasn dengan peti-peti undi.

Menurutnya beliau yakin PAS akan menang dalam pilihanraya kecil parlimen Bukit Gantang berdasarkan sokongan pada pilihanraua umum ke 12 Mac lalu dan suasana poliitik masakini.

"Peluang.....alhamduliLlah, kita yakin menang dan Bukit Gantang (parlimen) akan dapat dikekalkan dibawah PAS dan Pakatan Rakyat,

"kita meletakkan sasaran kemenangan dengan pertambah undi sekali ganda, kalau dulu arwah Ustaz Ruslan mendapat majoriti 1655 undi, kali ini kita sasarkan sehingga 3,000 undi,"katanya.

Ulasan