Sidang DUN Terengganu pada 5, 6, 7 & 8 April Depan


-Apa kandungan SMS mendesak MB Letak Jawatan
KUALA TERENGGANU
– Mesyuarat Pertama bagi Penggal Ketiga, Dewan Undangan Negeri Terengganu (Sidang DUN) akan diadakan selama empat hari pada 5hb, 6hb, 7hb dan 8hb April depan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Wakaf Mempelam, Haji Mohd Abdul Wahid Endut berkata, sidang tersebut akan dirasmikan pada 5hb April oleh Pengerusi Majlis Penasihat Pemangku Raja, Tengku Seri Panglima Raja, Tengku Baderulzaman Sultan Mahmud.

Beliau berkata demikian kepada Buletinonline, selepas mengadakan Mesyuarat Pra-Persidangan DUN pada Rabu, 7 Mac lalu.

Menurutnya, wakil-wakil rakyat PAS akan mengemukakan sekurang-kurangnya 20 soalan bertulis dan 50 soalan lisan pada sidang DUN kali ini.

Selain itu, katanya, PAS juga dijangka akan mengemukakan beberapa usul penting berkaitan kepntingan rakyat yang pelu dibincangkan segera oleh sidang DUN akan datang

”Sekurang-kurangnya, setiap wakil rakyat kita (PAS) akan bawa 6 soalan lisan dan 3 tiga soalan bertulis, merangkumi semua daerah dan kawasan DUN, tidak terbatas kepada DUN-DUN yang diwakili sahaja,

”dan mungkin kita (PAS) akan kemukakan beberapa usul penting, untuk dibahaskan dalam sidang DUN kali ini,”katanya ketika ditemui selepas mesyurat berkenaan.

Sementara itu, Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu, Ustaz Mohd Noor Hamzah menjangkakan sidang DUN kali ini juga akan hangat kerana masih kedengaran suara-suara yang mahu Menteri Besar di gugurkan.

Beliau yang juga ADUN Bukit Payung berkata, isu penghantaran SMS mendesak supaya Dato’ Ahmad Said berundur mungkin dilanjutkan kedalam Sidang DUN kali ini.

”Ada pihak yang masih tidak puas hati dengan Menteri Besar, mereka pernah meluahkan rasa hati mereka pada Sidang DUN lalu,

”tidak mustahil pada kali ini pihak yang sama akan mengambil tindakan yang serupa,”katanya.

Apabila ditanya, apakah tindakan tersebut sehingga membawa usul tidak percaya kepada Menteri Besar, beliau berkata, tidak tahu dan kena tanya pihak yang berkenaan.

Pihak media baru-baru mendedahkan, ada pihak yang menyebarkan SMS mendesak supaya Ahmad Said meletakkan jawatan

Buletinonline turut mendapat hantaran SMS tersebut sebagaimana dipaparkan dibawah;

AHMAD SAID MB TERENGGANU DINASIHAT LETAK JAWATAN:*kabarnya beliau terbang ke JERMAN (Sabtu 13Feb,10)&terus ke MEKAH(Sabtu 20Feb,10)*Rakyat Trenganu tertanya2..Apa TUJUAN&Apakah RASIONAL yg sewenang MB meninggalkan pentadbiran negeri selama *15Hari 13-26 FEB,2010(bukan LAWATAN misi pelaburan)walhal baru 3bulan lepas buat Haji diMekah?*KEGAGALAN beliau dlm MENTADBIR URUS DGN BAIK&EFISYEN para *Pegawai Kanan kerajaan(YB SUK diberhentikan sbelum tempoh bersara wajib)*KETEPIKAN PARA YB.ADUN UMNO/BN dan AHLI EXCO(YANG DILAYAN saperti BONEKA tiada apa2 KUASA..) serta *PARA PEMIMPIN UMNO/BN diBahgian2(terdapat 8 Bahgian UMNO@Trenganu,hanya SEGELINTIR mereka yg menjadi kroninya saje yg dilayan):TIADA APA2 PROGRAM PEMBANGUNAN TRENGANU 2008-2010:*DALAM BEBERAPE KES BELIAU TELAH MENCANGGAH KETETAPAN POLISI KERAJAAN PUSAT PIMPINAN UMNO/BN,*MERUJUK BEBERAPE ISU YG BERLAKU KEBELAKANGAN INI TELAH MENIMBULKAN KERESAHAN RAKYAT&PENGUNDI UMNO/BN YG SEMAKIN HILANG KEYAKINAN PADA UMNO/BN&MELUAT MELIHAT”

Ulasan