Istiqamah dan Gerakkerja Berlandaskan Ilmu

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita30/karnivalbukitpayung.JPGBukit Payung, MARANG - Ahli serta penyokong PAS di Dewan Undangan Negeri (Dun) Bukit Payung diseru supaya terus beristiqamah dengan menambah ilmu dan mempertingkatkan gerak kerja parti ini dalam memasuki usia matang setelah 25 tahun penubuhannya

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Payung, Ustaz Mohd Nor Hamzah berkata demikian dalam Majlis Perasmian Karnival Jubli Perak Dun Bukit Payung di perkarangan Madrasah Darul Iman, Titian Baru Kedai Buloh, Marang, baru-baru ini.

Menurutnya, kelangsungan kemenangan PAS di Dun tersebut dapat dicapai dengan perjuangan yang istiqamah beserta ilmu yang diamalkan dalam melaksanakan kerja-kerja jamaah.

“Saya mengajak kepada semua pendokong gerakan Islam khususnya semua ahli dan penyokong PAS supaya dengan usia 25 tahun penubuhan PAS di Dun kita (Bukit Payung) terus maju.

“Marilah kita (pendokong) teruskan perjuangan dengan istiqamah, kita tambah ilmu, kita tingkatkan gerak kerja kita (parti) untuk kelangsungan kemenangan kita (PAS) di Dun Bukit Payung,” ujarnya.

Menurut Ustaz Mohd Nor pada usia 25 tahun sudah pasti telah mendewasakan parti serta mematangkan gerak kerjanya.

Katanya, kedatangan pemimpin silih berganti tetapi PAS tetap dengan dasar perjuangan Islam sejak ditubuhkan hampir 60 tahun lalu.

“Bersyukurlah, kita dapat menyambut dan merayakan ulang tahun ke-25 penubuhan PAS dalam Dun Bukit Payung ini.

“Usia ini (25 tahun) telah mendewasakan dan mematangkan parti walau pun pemimpin PAS yang datang silih berganti tetapi PAS tetap dengan dasar Islam sejak hampir 60 tahun lalu,” tegasnya selaku Ketua Pemuda PAS Terengganu.

Malah, menurutnya usia 25 tahun juga merupakan usia pemuda yang gagah perkasa untuk menggalas tanggungjawab parti.

Ulasan