Pelik bila pemimpin Umno mendakwa segala kekayaan milik Umno

MARANG - Pembahagian apa-apa bantuan termasuk pengagihan komputer E-Book oleh kerajaan Terengganu, bukanlah milik parti Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah berkata adalah pelik apabila pemimpin umno mendakwa ia milik mereka.

"segala nikmat dan milik kerajaan pada hari ini adalah milik Allah, tiba-tiba pelik, kerana pemimpin umno mengajar (rakyat), dan menganggap segala kekayaan,


"segala harta benda, segala yang ada atas negeri dn negara ini (adalah) milik pemimpin dan milik umno,"ujarnya ketika menyampaikan ucapan dalam ceramah "PAS Ganti Umno, Nasyid ganti Dangdut" di Paya Resak, dekat sini, Isnin 31 Okober.

Menurutnya, segala-gala nikmat yang diberikan oleh Allah adalah amanah dan manusia diberikan hak untuk memilih pemimpin bagi melaksanakan amanah tersebut.

Oleh itu, beliau yang juga ADUN Bukit Payong berkata, pemimpin dan pemerintah hanya diberikan amanah untuk mengurus dan mentadbir kekayaan negeri.

Turut sama menyampaikan ucapan dalam majlis tersebut adalah Ketua Penerangan PAS Pahang, Ustaz Suhaimi Saad dan bekas penyayi Dangdut, Iwan Syahman yang menyampaikan beberapa nasyid

.....berita lanjut menyusul

Ulasan