Penduduk Kampung Butut Baru Kesal Kesucian Masjid Dicemari

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita4/IMG-20120923-WA000.jpgHULU TERENGGANU - Pertubuhan penduduk prihatin Kampung Butut Baru Kuala Berang dekat sini, menginsafi, masjid adalah satu institusi yang mulia, tempat semua umat Islam berinteraksi satu sama lain. 

Menhurut Pengerusinya, Ghazali Hasbullah, budaya masjid yang paling utama di dalam masyarakat Melayu adalah wadah untuk ibadah khusus seperti solat dan tadarus al Quran.

"Walaupun Tidak dinafikan masjid adalah nadi umat Islam untuk menyelesaikan kemelut ummah, namun memupuk perasaan kebencian tanpa hujah dan dalil adalah tercinta larang sama sekali,"ujarnya dalam satu kenyataan hari ini 23 September 2012

Justeru, beliau mewakili pertubuhan penduduk prihatin kampung Butut berasa kesal dengan pengedaran risalah yang berbaur hasutan ke atas parti bertentangan di Masjid Kg Butut Baru pagi tadi.

Katanya, niat asal penganjuran program bacaan surah yasin telah yang terkandung dalam al-Quran yang mulia telah tercemar dengan edaran risalah seperti itu.

"Saya memohon pihak penganjur atau individu terbabit memohon maaf kepada seluruh ahli kariah masjid Butut Baru dengan segera,"tegasnya

Ulasan