Pertindihan Berlaku Kerana PAS Mahu Selamatkan Pakatan Rakyat

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita19/TG%20Hadi%20Awang%2021%20april.pngMARANG - Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata berlaku pertindihan beberapa kerusi di antara PAS dengan Parti Keadilan Rakyat kerana PAS mahu menyelamatkan Pakatan Rakyat.

"Kita tak mau jadi kerajaan kita jatuh seperti negeri Perak, PAS mempunyai jentera yang ramai di seluruh negara.... PAS tidak menentang calon kawan-kawan dalam pilihanraya tapi kalau ada calon yang kita khuatir calon yang tangkap muat,



"calon yang boleh menyebabkan berbagai-bagai kemungkinan boleh berlaku, maka PAS mesti bertindak...... maka jadi berlaku pertindihan,"ujarnya.

Beliau berkata demikian pada ceramah kempen pilihanraya umum ke-13 (PRU-13) di Kampung Tebakang, DUN Alor Limbat di sini malam ini, Ahad 21 April. [Lihat Video]
Turut bersama beliau adalah, calon PAS bagi Dun tersebut Ariffin Deraman, Timbalan Pengerusi Dewan Himpunan PAS negeri Terengganu Jefri Chua dan Timbalan Yang DiPertua PAS Marang Maarof Ismail.

Menurutnya, di Johor berlaku pertindihan kerana calon yang ditunggu-tunggu tidak tiba dan PAS bertindak masuk mengemukakan calon, kerana bimbang Barisan nasional menang tanpa bertanding.

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita19/ripin%20&%20ayah%20chik.jpgNamun, sebaik sahaja calon PAS masuk katanya, calon tersebut tiba-tiba muncul dan masuk memfailkan kertas pencalonan.

Katanya, ada di antara calon-calaon diketengahkan membimbangkan PAS kerana PAS mempunyai maklumat bahawa bakal calon tersebut adalah 'pengedar' pil kuda.

Dan ada juga calon-calon, jelas Ustaz Hadi, yang menjulang Lenin dan Stalin, memakai lambang dan menampal gambar Karl Marx dalam markaz.

"gambar Karl Marx duduk dalam markaz, macamana orang PAS nak bekerja (sama), sebab itu ada bertindih bertanding....untuk menyelamatkan Pakatan Rakyat,

"kita tak mahu memerintah sekejap dan jatuh, PAS bertindak untuk memelihara keteguhan bukan sahaja masa pilihanraya tetapi keteguhan apabila diberi kemenangan oleh Allah SWT,"jelasnya.

Namun beliau menegaskan, PAS akan meneruskan kerjasama dengan PKR dan DAP dan tidak ada apa-apa masalah dalam kerjaama tersebut.

Ulasan