Orang Kuala Besut Tidak Kenal Tengku Zaihan

http://buletinonline.net/images/stories/aberita23/Che%20Long%20bersama%20pegawai%20TUDM%20di%20masjid%20pengkalan%20TUDM%20Gong%20Kedak.jpgKUALA BESUT - Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mendakwa bahawa calon Barisan ini tidak diterima baik oleh orang ramai kerana beliau bukan anak tempatan yang dilahirkan serta menjadi calon payung terjun.

"Saya tidak berniat untuk melancarkan serangan peribadi terhadap calon tetapi kami telah menerima maklum balas negatif daripada pengundi di sini mengenai beliau. Saya telah mendengar banyak versi, termasuk fakta bahawa dia tidak dilahirkan dan tidak pula dia tinggal di sini.

"Dia juga tidak pilihan Umno tempatan tetapi telah dipilih oleh Putrajaya," katanya kepada pemberita pada sedang media PAS di markaz pilihanraya kecil Kuala Besut, di Kampung Baru di sini semalam.

Beliau berkata jika apa yang dia dengar adalah benar, maka Tengku Zaihan akan jelas tidak boleh diterima baik oleh penduduk.

"Barisan dan UMNO telah gagal untuk memahami dan menghormati aspirasi rakyat yang mahukan calon tempatan untuk memperjuangkan sebab-sebab mereka," katanya.

Sebaliknya, beliau berkata calon PAS Endut @ Azlan Yusof adalah seorang personaliti tempatan dan disukai oleh rakyat Kuala Besut. [Gambar - calon PAS bergurau dengan para pegawai TUDM di masjid Pangkalan TUDM Bukit Puteri]
Pada majlis yang lain, Menteri Besar Datuk Ahmad Said menafikan dakwaan pembangkang bahawa Tengku Zaihan tidak adalah seorang lelaki tempatan, sambil menambah bahawa beliau pernah bekerja Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) selama lima tahun dan hanya dipindahkan ke ibu pejabat di Putrajaya pada bulan Februari.

Sedang sebaliknya, Bekas Timbalan Pengarah Pertanian Negeri Terengganu, Haji Mohamad Said mengesahkan bahawa Tengku Zaihan hanya bekerja selama dua tahun sahaja di Jabatan berkenaan.

Mohamad Said yang berasal dari Jerteh Terengganu berkata, selama dua tahun Tengku Zaihan berkhidmat belau tidak melakukan apa-apa sumbangan dan kemajuan kepada masyarakat Besut, khususnya Kuala Besut.

Sementara itu, Bekas Pegawai Kewangan negeri Terengganu Dato' Tengku Hassan Tengku Omar memberi perakuan bahawa Tengku Zaihan memang pernah berkhidmat dengan JPS haya selama dua tahun, bkannya lima tahun sebagaimana dakwaan MB Terengganu Ahmad Said

Ulasan