Kempen ‘300 Periuk Nasi’ Capai Sasaran

KUALA TERENGGANU – PAS Kawasan Kuala Terengganu akan menghantar misi bantuan kemanusiaan kali ketiga ke kawasan terjejas banjir di daerah Kemaman.

Menurut Setiausahanya Ustaz Mohd Soud Said, rombongan tersebut akan bergerak dari Kuala Terengganu pada jam 9.00 pagi dan dijangka sampai di Chukai sekitar jam 12.00 tengahari.

“pada hari ini Jumaat 13 Disember, Misi ke 3 bantuan banjir akan bergerak ke Kemaman, rombongan terdiri daripada para petugas bersama 3 buah kenderaan pacuan empat roda dan sebuah lori ‘Ford Trader’,

“Kami bawa bantuan berbentuk barang dapur sebanyak 200 bungkus dan 300 biji periuk nasi (rice cooker)…….….disamping itu ada sedikit pakaian, toto, air minuman dan lain-lain,”ujarnya.

Menurut beliau, konvoi misi pada kali ini adalah Yang DiPertua PAS Kuala Terengganu sendiri Ustaz Wan Sukairi Wan Abdullah.

Sehubungan itu, Wan Sukairi ketika dihubungi mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang menyokong dan memberikan sumbangan kepada kempen ‘300 periuk nasi’.

Katanya, walaupun kempen tersebut dibuat dalam masa yang singkat, namun ia telah Berjaya mencapai sasaran yang dihajatkan oleh PAS Kawasan Kuala Terengganu.

“Alhamdulillahhhh……..sasaran kutipan sebanyak 300 unit periuk nasi elektrik telah tercapai. Hanya dalam masa 36 jam sahaja atau sehari setengah sebanyak 306 unit periuk nasi elektrik yang berjumlah (berharga) RM14,688.00,

“telah berjaya dikumpulkan hasil sumbangan rakan-rakan fb dan teman teman di seluruh Negara,”ujarnya.

Beliau tidak menolak, untuk membantu mana-mana pihak yang mahu manganjurkan kempen seumpamanya bagi membantu warga Kemaman atau Kuantan yang dilanda banjir besar baru-baru ini.

Bahkan, beliau menawarkan pihaknya untuk menjadi pemudahcara bagi menyampaikan sebarang bentuk bantuan kepada mangsa banjir terbabit.

“Sekiranya (ada) teman-teman masih mahu menyumbang, kami bersedia terus menjadi pemudahcara untuk menyampaikan sumbangan anda kepada mangsa banjir di Kemaman,

“Syabas dan terimakasih diucapkan kepada semua para dermawan sekelian. Semuga menjadi amal soleh di akhirat nanti Insya Allah,”ujar Wan Sukairi.

Ulasan