Telefon Bimbit Bernilai Tinggi Dilarikan Perompak

IMG-20131228-WA0068BESUT – Sebuah kedai yang menjual telefon bimbit milik seorang Cina dari Pulau Pinang di Seberang Kastam dekat sini telah dirompak oleh dua lelaki yang bersenjatakan pistol.

Kejadian tersebut berlaku pada petang Sabtu 28 Disember ketika tiga gadis muda yang menjadi pembantu kedai tersebut didatangi oleh dua anak muda pertengahan umur.

Pembantu kedai telefon bimbit ketika ditemui seledpas kejadian berkata, perompak tersebut datang ke kedai terbabit dengan menaiki sebuah motosikal honda jenis ‘Dream’ berwarna merah dan yang tidak bernombor pendaftaran.

Menyedari seseuatu yang tidak kena, seorang anak muda yang berniaga ‘Satar’ dan nasi lemak dikedai berhampiran telah meluru untuk bertanyakkan khabar.

Tiba-tiba perompak tersebut telah melepaskan tembakan dari jarak dekat namun tidak mengenai sasaran, dan hanya ‘mencalarkan’ sedikit ahagian perut pemuda itu.
 
IMG-20131228-WA0063Kemudian perompak tersebut telah melarikan diri setelah berjaya mengambil dan melarikan semua jenis telefon bimbit bernilai tinggi.
Polis yang tiba kemudian telah mengambilalih siasatan.

Ulasan