Solat Hajat dan Tahlil Buka Program HARAP 3.1

20150129_205640 (2)KUALA NERUS  – Program Himpunan Harapan Semua (HARAP) 3.1 yang julung-julung kalinya diadakan bagi menggantikan program PAS Ganti Umno (PGU) sebentar tadi dimulakan dengan solat isyak berjemaah dan disusuli dengan solat hajat.
Solat tersebut dipimpin oleh Ketua Dewan Ulamak Negeri Terengganu Dato’ Hussein Awang itu kemudiannya diakhiri dengan majlis bacaan tahlil.


Majlis tahlil adalah acara khas bagi berkongsi kedukaan atas kemangkatan almarhumah nenda Tuanku Sultan Terengganu, YMM Tengku Ampuan Tua Terengganu Tuanku Intan Zaharah Binti Almarhum Tengku Omar Setia Raja.
IMG-20150129-WA0051Kira-kira 300 orang ramai turut serta dalam solat dan tahlil tersebut yang diadakan di tengah-tengah kawasan HARAP 3.1.Berlangsung sekarang ialah majlis forum perdana yang bertajuk Islam : Harapan Semua yang dipengerusikan oleh YB Ustaz Mohd Nor Hamzah, Ketua Penerangan PAS Terengganu.
Para panelis pula terdiri daripada YB Ustaz Idris Ahmad Ahli Parlimen Bukit Gantang dan Ustaz Mokhtar Senik Ketua Dewan Ulamak PAS Pahang.
Program bersambung esok dan akan dimulakan dengan kuliah dhuha oleh Ahli Parlimen Kuala Nerus Dr. Khairuddin Attakiri Aman Razali pada jam 9.00 pagi dan diikuti dengan pelbagai lagi acara menarik sepanjang program berlangsung.
HARAP 3.1 yang dijadualkan berlangsung selama tiga hari berakhir Sabtu 31 Januari, akan dirasmikan oleh Presiden PAS Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang pada malam esok Jumaat 30 Januari jam 9.00 malam.
Ahli-ahli serta penyokong PAS yang berdekatan, dijemput hadir bagi memeriahkan lagi program Harap 3.1 ini yang mana tujuan program ini ialah bagi menunjukkan harapan rakyat adalah disandarkan kepada PAS.

Ulasan