Sumbangan Kek Dari PAS Sempena Hari Polis, Dihargai

IMG-20150326-WA0094Oleh : Zul Shawal
DUNGUN – Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Bukit Besi telah mengadakan kunjungan ziarah ke balai-balai Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang terletak dalam Dun Bukit Besi hari ini.
Pengarahnya, Haji Ghazali Sulaiman berkata, unjungan tersebut adalah bertujuan meraikan anggota polis yang berkhidmat dalam Dun Bukit Besi sempena samputan Hari Polis ke 208.
“Ini merupakan aktiviti tahunan yang kita lakukan. Selain meraikan anggota keselamatan polis yang bertugas dalam dun ini,

“kita mengharapkan hubungan baik antara pihak polis dan PAS terus berkekalan,”ujarnya menyampaikan sumbangan kek di Balai Polis Bukit Besi.
Beliau juga Setiausaha PAS Kawasan Dungun turut menyampaikan kek sumbangan Ahli Parlimen Dungun, Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli.
Menurutnya, anggota PDRM dan telah bekerjasama dengan Unit Amal PAS, menghasilkan kerja yang cemerlang ketika menghadapi musim banjir lalu.
“Polis telah menjalankan tugas mereka dengan hebat, sebagai contoh mereka bekerjasama dengan Unit Amal kita semasa dilanda musibbah banjir,
“pihak polis banyak membantu kita dalam bentuk nasihat ketika kita menjalankan kerja-kerja pengagihan barangan kepada mangsa banjir.’ Tambah beliau lagi.
Bertepatan dengan slogan Sambutan Polis pada tahun ini ‘Polis dan Masyarakat Berpisah Tiada’ Haji Ghazali mengharapkan kerjasama yang lebih erat diantara pihak polis dan PAS Dun Bukit Besi.
Katanya, balai polis yang dikunjungi adalah Balai Polis Bandar Al Muktafi Billah Shah, Bandar Bukit Besi, Kampung Jerangau Sungai, Felda Jerangau, Kuala Jengal dan Pasir Raja.
Dalam perkembangan yang sama, Timbalan Pengarah MTD, Naraza Muda berkata, pertemuannya sempena Hari Polis dengan Ketua Balai Bandar Al Muktafi Billah Shah, Nazali bin Harun berjalan dengan baik.
Beliau berkata, Sarjan Nazli menghargai sumbangan kek dari PAS kepada anggota polis dan ia disifatkan sebagai satu pengiktirafan kewujudan polis dalam masyarakat.
“Saya mohon gambar yang diambil tu, hantar kepada saya untuk laporan saya kepada Ketua Polis Daerah Dungun,”Tambah OCS Nazali diakhir pertemuan tersebut.

Ulasan