Keikhlasan Jentera PAS Ubah Undi Rakyat

 


DUNGUN - Keikhlasan jentera PAS bekerja Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), berjaya mengubah pola pengundian dam menyaksikan kemenangan PAS di Terengganu dan Kelantan. .

Mengulas lanjut Yang Dipertua PAS Dungun, Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli berkata pada 2018, beliau menang dengan majoriti 13,119 undi. 

"Pada 2022, PRU15, majoriti lebih besar iaitu sebanyak 34,105 undi, jadi ikhlas masa bekerja, kerana keikhlasan kita bekerja kerana Allah," ujarnya. 

Ahli Parlimen Dungun itu berkata demikian ketika ditemui pada Khamis mengulas ucapannya merasmikan Bangunan Baharu Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Al Kauthar Taman Permint Indah di sini pada 17 Jun lalu.


Sementara itu, Pengerusi PASTI berkenan, Zakaria Salleh menjelaskan bangunan itu yang memuatkan tiga bilik darjah, dewan makan yang juga bilik guru dan Dewan  Al Kauthar menelan belanja lebih kurang sebanyak  RM530, 000.

"Ianya didirikan diatas tanah yang diwakafkan oleh keluarga Tuan Haji  Hamid bin Jamal, kerja - kerja pembinaan bermula pada 2019. 

"Alhamdulillah sesi pembelajaran telah dapat dimulakan di bangunan ini pada 1 Januari 2023 lepas dengan 28 orang pelajar dan  empat orang guru.

"Sebelum ini PASTI ini menumpang di bangunan Pusat Tarbiyyah dan Kelas KAFA(PUSTAKA), " jelasnya lagi ketika dihubungi hari ini.

Ulasan