“Negara Akhirnya Bebas Daripada Pemerintahan Zalim,” Kata Ameer Jamaat-E-Islami


 Umat Islam Bangladesh menzahirkan kesyukuran kepada Allah Yang Maha Kuasa apabila negara itu dibebaskan daripada rejim autokratik dan diktator sebagai pertukaran dengan darah ratusan syuhada.

Ameer Jamaat-e-Islami Bangladesh, Dr. Shafiqur Rahman mengucapkan tahniah kepada rakyat dan menyeru untuk mengekalkan keamanan dan ketenteraman di negara tersebut.

“Saya sepenuh hati bersyukur kepada Allah SWT kerana telah membebaskan Bangladesh tercinta daripada cengkaman diktator sebagai pertukaran dengan darah ratusan syuhada.

“Saya merakamkan ucapan terima kasih kepada pelajar, guru, personaliti budaya, wartawan, peguam, penyair dan penulis negara, masyarakat madani dan rakyat pelbagai profesion serta parti politik atas peranan unik yang mereka lakukan dalam menjayakan gerakan ini.” ujar beliau dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada 5 Ogos, 2024.


Beliau turut memberi penghormatan dan penghormatan yang mendalam kepada mereka yang telah mengorbankan nyawa mereka untuk gerakan ini.

“Saya mengucapkan takziah kepada keluarga mereka yang berduka. Saya berdoa agar mangsa yang cedera cepat sembuh. Negara akan mengingati masa muda kita sebagai pahlawan.

“Negara berterima kasih kepada kebanggaan kita, Tentera Bangladesh atas peranan yang mereka mainkan demi negara dengan berdiri bersama rakyat.” tambah beliau

Justeru katanya, dalam situasi semasa, beliau menyeru para pemimpin dan pekerja Bangladesh Jamaat-e-Islami, pelajar, guru, ibu bapa, pemimpin politik dan aktivis untuk menghadapi situasi ini dengan sabar.


“Setiap orang harus berwaspada tentang keselamatan tempat ibadat, rumah dan harta benda berlainan agama. Setiap orang harus berwaspada supaya tidak ada pesalah yang boleh mencetuskan apa-apa keadaan yang tidak diingini dalam negara.

“Kita harus maju ke hadapan untuk membina sebuah negara, masyarakat dan negeri yang indah secara bersatu padu. Semoga Allah membantu kita semua. Amin.” katanya lagi


Ulasan